torsdag 1. desember 2011

Hjemmelaget julekalender :)

Fikk plutselig lyst til å komme med et nytt innlegg mens alle andre normale mennesker er langt inni drømmeland ;) Kom plutselig på hvor fin jeg syns kalenderen til Samboeren er, kanskje ikke så rart siden jeg har lagd den. Etterligner "Gollum" fra "Ringenes Herre" filmene hver gang jeg ser den...

Meg: (med gollum stemme) "MY PRECIOUS"
Lasse: (tørt) Den er faktisk min PRECIOUS.. jeg har FÅTT den i GAVE..
Meg: Grrrrr... *glesf* Du har kanskje fått den i gave..!!!! men den vil alltid være "MY PRECIOUS!!!" Moahahahahahaa *sikle, sikle*




Jeg begynte på denne i oktober 2009.. Det var SAMBOEREN(!!!) som valgte akkurat den, for jeg hadde lovt han at jeg skulle lage en kalender til han ( tror han overvurderte mine borderingskunnskaper på den tiden). Det var det aller første stooore broderiet jeg gjorde, og i min uerfarenhet, trodde jeg at jeg skulle klare å gjøre den ferdig på 2 måneder... jommen tok jeg feil... jeg broderte hjemme, hos venner, på cafe, i bilen, på kveldsvakt og på nattevakter.. alikevel klarte jeg ikke bli ferdig til 1 desember.. så da tok jeg meg ferie i noen måneder.. sa jeg noen måneder.. jeg tok meg ferie helt til oktober 2010.. og fikk like dårlig tid igjen, haha.. :D men da rakk jeg det heldigvis innen 1.desember...
Så dette er 2. året kalenderen er i bruk, og er faktisk noen av de tingene jeg har laget som jeg er mest stolt av :)

Ser mange av dere andre både lager og selv har gavekalendere, kjempegøy å se så mange forskjellige! Og jeg, som flere andre, blir som et barn i jula. Har et helt urealistisk, barnslig og magisk forhold til jula. Hadde jeg kunnet hadde jeg gjerne gitt julegaver til hele verden <3

Ønsker dere en flott uke, av det som er igjen, og en strålende 2.søndag i advent til helgen!

Og for å si det slik Trine med bloggen "Franske Drømmer" sa det....
Klem fra Maria Isabel 5 år, hihi :O)


10 kommentarer:

Berit sa...

Ja ,helt enig, kalenderen er flott . Mange"millioner" små korssting å telle seg frem til. Kjempejobb. Skjønner godt at du er stolt.Syns egentlig at din egen kalender er fin også jeg da. Koselig med jul og den magiske adventstiden. Kos deg med kalendere, smågaver og masse lys og sambo.Klem

Vibbedille sa...

Helt ENIG!!! Jula er for oss BARN!!! Er nå klart å blitt ca 7 tror eg det er hehe

Kjenner det GRIBBLER heeelt ut i lilletåa over alle hemmeligheten eg har gjemt hist og pist inne på garnrommet!!! Mann og barn har liksom fint lite DER å gjøre! hehe

Nyter Jula hver dag, det er såååå herlig å se forventningene på Jr, ja på Amira også, men hun er 16-men jaggu er blir hun barnslig i Jula,for ikkje å si Ali! Har er jo bare guttungen jo hehe

Eg kunne skrevet i evighet om temaet, men me får ta litt om gangen!!!

KOS deg og NYYYT hver dag!

Kalenderen deres var rååå flott!!
Me hadde også dene typen, men den tålte ikkje 48 pakker når Jr ble født hehe

Go Juleklem fra Vibbedille ;))

Snertne sneller og små nøster sa...

Kjempefin kalender - samboeren din er heldig :-) Denne kan du godt være stilt over ja :-D

Ha det godt - klem Siv

Misemor sa...

Så koselig og så hyggelig. Flere slike julemennesker her i verden, det gjør verden til et bedre sted å være!
Hilsen ToneB 7 år, hehe...

Lady E sa...

Så søt, har store ambisjoner om en dag og lage kalendere her også. Er så koselig, må bare finne tid.. Blir muligens når jeg får barnebarn.. haha.

Har lage innlegg om oppskriften på muffinsa og den kommer på søndag =D

Ha en strålende helg.

Hegeslilleboble sa...

Den var kjempefin, forstår godt at du er fornøyd med den! Ha en flott helg!

Franske drømmer sa...

Hihi, søta! :-D

Har du seriøst laget den helt selv?? Herregud, så flink du er!
Det eneste jeg har brodert, broderte jeg da jeg var ti eller noe sånt (altså om fem år... ;),
og var bilde av en hest. Med farge og tydelig tegnet på hvor jeg skulle brodere hva ;) mamma fikk den tl jul, og den har hun hatt på veggen på soverommet frem til de flyttet i fjor ;) Hihi!

Håper du har det bra, snuppa!
Helgesen hilser!

Stooor kos fra Trine, 5 år

LykkeLise sa...

Hei kjære deg:)

Tusen takk for gode ord hos meg:):) jeg blir så glad!:)
Julen er veldig ekstra kos når man har barn ja;);) Man lever lissom gjennom dem..:)

Den kalenderen var kjempefin:) Det er masse jobb å hekle.. mamma hekler sånn kalender til lykkeliten nå, så det er nok siste året mitt med å være kreativ på kalenderfronten;)

Nyt førjulsdagene:)

Klem Lise

Nette´s lille Drømmeverden sa...

Kjempe fin, Jeg syns sånne er de fineste. jeg selv har 2 stykk til de 2 eldste . som de har arvet etter meg og min kjære, nå må jeg få noen til å lage en til minste mann.

Du er så flink, kos dere

Vibbedille sa...

Nei nei nei nå LER eg godt her hehe

Det har ikkje noe med haggis å gjøre hehe

SVANGE er ikkje magesekk, men buken på sauen,huden altså, eller underhuden så det er masse kjøtt på da. SÅ har me fylt det med kjøtt fra et lammelår, blandet med timian og pepper. Syr igjen, legger i saltlake og så kokes det.

Blir et HIMMELSK herlig pålegg, du har sikkert smakt sånn lammerull til jul? Bare dette er Rollepølse, noe kraftigere pålegg ;))

Kommer nok bilde av ei ferdig skive med rødbeter og greier ;)

KOS deg og ha en herlige dag!

Go`Klem Vibbedille ;)