torsdag 16. februar 2012

Bilder fra valentines og forsøk på nye ferdigheter :)

Jeg hadde for min del en veldig koselig valentines dag :) Lagde og spiste koselig middag med min kjære :) Prøvde for første gang å lage AND.. det var faktisk ikke så veldig vanskelig :) Så etter kjempegod reke, røkelaks og kaviar forrett, og andemiddag var vi ganske så stappa mette begge to.. så da passet det bra med en liten sjokolademousse i den andre magen.. altså dessertmagen for dere som ikke kan anatomi ;)


Prøvde å dandere forretten litt fint på bildet over, men fant fort ut at det var jeg ikke så veldig flink til, men det smakte godt i hvertfall :)



And med søtpotetmos (med hvitløk og timian), asparges, poteter og brunsaus med fett av anden :) Presset også litt appelsin over mens jeg stekte den.. KJEMPEGODT!! Stekes til fettet er sprøtt på ene siden på høy varme, ta av anden, skru ned varmen og stek videre på lavere varme til anden er klar. Min skal være medium om jeg får det som jeg vil :) Søtpotetmosen var også førstegang for meg.. kjemepgodt.. holdt med 1 fedd hvitløk i.. det ga ganske mye smak :)


I år fikk jeg vakkre hvite og røde roser!! Love it!! Må si at jeg fikk en Paolo Coelho bok også i valentinsgave... så vakke dårlig fra typens side det altså ;) Han var virkelig det gode hjørnet ;)


Typen ordnet med koselig stemning og masse tente lys for romantikken sin den, ble kjempekoselig :) Hadde røde telys for ekstra effekt :) Helt fantastisk aften!! Happy happy :)

På bildet under ser man at jeg er i gang med gevinsten min fra Ulla-Bella :) Mamma fant ut at jeg skulle lære meg å strikke i samme slengen, så da hadde jeg egentlig ikke noe annet valg!!! For jeg vil jo lære så strikke..
Hittil har jeg lært å legge opp, strikke rett og felle.. syns ikke det er så ille for å være helt nybegynner da, hehe :) Må jo legge til at jeg kunne strikke rett fra før.. men å legge opp å felle var nytt :) Så håper jeg får til det som er planen.. men det får vi se på... det kommer uansett til å ta en god stund før dere får se noe innlegg med resultatet, for jeg strikker såpass sakte at selv skilpadder sovner...

Må bare legge til at min læremester, altså mamma, strikker så fort at du nesten ikke ser at hun strikker engang.. har minner fra barndommen hvor jeg ligger å sover, når vi bodde litt trangt.. og det eneste man hørte i hele leiligheten var lyden strikkepinnene til mamma som slo mot hverandre.. og før.. FØR mamma slutta å røyke.. så satt hun med røyken i munnen, strikketøyet i hendene og så på tv samtidig.. Ehh.. jeg sitter med strikketøyet så nærme ansiktet (ikke dårlig syn, bare veeeeldig konsentrert), at selv med min sneglefart er det større sjangse for at jeg stikker ut øyet mitt enn at jeg ser på tv samtidig!!!!! Men lære å strikke det skal jeg!! ;) Garnet er forresten Fantasi :)


Nå skal jeg se på PANG PANG film med kjæresten, så da ønsker jeg alle en kjempefin torsdagskveld, i hvertfall for det som er igjen av den :)



19 kommentarer:

Berit sa...

Det så ut til at dere gjorde alt for å få en flott Valentines aften. Flott og deilig forrett, andemiddag med tilbehør og tilogmed dessert. Så veldig godt ut på bildene.
Flink har du vært. Du blir nok en strålende husmor ganske snart.
Syns strikkingen din går veldig bra også, lærte fort å legge opp og felle. Med trening så kan du også se på tv samtidig (ikke røyke). det er jo mange år siden jeg sluttet nå. Røykeslutten har lagt seg på hoftene osv.... Til uken så blir det vrangmasker!!!! Gled deg. Stor klem fra læreren, din gamle mor.Lykke til og kos deg med filmen.

Anonym sa...

Lag sånn mat til andrea også aa!! :D

Linda sa...

Den maten så kjempe god ut:) Skal tipse Ken om det:) Det er moro å strikke på lykke til videre med det:) Vist det blir vrangmasker til uka, med Berit som lærer tror jeg at jeg slenger meg med på det kurset der:)

Rebekka sa...

Nam, ser jo bare så utrolig godt ut :o)
Har aldri laget and, og forsåvidt heller ikke smakt det (tror jeg). Men kunne godt tenke meg å prøve det en gang om ikke så lenge :o)))
Er jo bare sååååå kos å sitte og strikke på kveldene, rene balsam for sjelen og holde på med håndarbeid. På tide du lærte deg det ;o))) Synes du har vært kjempeflink :o)))
KOs deg ed strikkingen, og ha en flott helg
Klemz

Elisabeth, innerst i veien sa...

Dette så veldig godt ut. Ikke ofte jeg spiser and, har aldri laget det sjøl, men fikk det servert på restaurant i går faktisk.

Tusen takk for den siste hyggelige kommentaren hos meg. Om det er noe du lurer på eller noe, er det bare å sende meg en mail.

Vibbedille sa...

Jr er allergisk mot en eneste ting og det er faktisk Honning! Me har prøvd 2 ganger og begge gangene fikk han alvorlig lunge infeksjon og slet med pusten-så eg kjører heller på med hvitløk. Går i grunnen å lurer på om han er blitt smittet av vannkopper.....får vente å se om det dukker opp noen prikker hehe

KOS deg og ha ei herlige helg!

Klem Vibbedille

June Helén sa...

Åh, guriland, det så godt ut, Maria!! Ser ut som og høres ut som om dere koste dere!! Koselig det<3

Franske drømmer sa...

Hihi, da du skrev til meg, var jeg inne her hos deg ;-) like hjerner tenker likt ;-)
Nå håper jeg formen din blir bra snart, så du og Lasse kan dra på kjærlighetsferie til Karibien (vi blir forresten med;)) for det car mer fantastisk enn du kan forestille deg!
Dere MÅ dra!

Alt bra med deg og dere? Utredning?
Savnær'ræ! (leses på sandefjordsk)

Klem!

Laila Lykketroll sa...

Nå fikk jeg hvertfall vann i munnen, og synes frokost/lunsjen min som består av kenkkebrød med leverpostei og sylteagurk ble veeeldig kjedelig!

Når det kommer til strikking så er det bare øvelse som skal til. Du er jo godt i gang så snart er du ferdig med prosjektet :)
Gleder meg til å se resultatet :)

Lindas hobbyhjørne sa...

Må si du er flink til å lage mat og så flott det ser ut !
Så fint at du vil lære deg å strikke og det ser jo ut som at det kommer til å gå riktig fint :)
Jeg sier til min datter og svigerdatter... strikk til dere stopper på mønstret og så kommer jeg å hjelper, sånn lærte jeg å strikke etter mønster :)
Ha en fin helg, klem.

Trines hobby sa...

Såååå koselig! Du er flink til å skape stemning, veldig koselig å lese bloggen din:) Lykke til med strikketøyet!
Klem fra Molde

kimberlee.blogg.no sa...

Det såg kjempegodt ut.. Og tusen takk for kommentaren..

Interiør drops sa...

Hei på deg!

Det så godt ut!! :)

Alltid koselig å få kommentarer fra
deg! Setter så stor pris på hver eneste
kommentar ;)

Ønsker deg en superduper helg!

STOR
KLEM

Kort og Søm sa...

Den maten så jammen god ut!

Jeg syns peking and er super godt, men får alltid litt dårlig samvittighet av å spise and (:O)
(Siden vi matet endene på bryggen vår da jeg var liten...)

Ha en finfin lørdag,
klem Fredrikke :O)

Divamamma sa...

Wow, her var det jaggu mye fint og godt :-)

Ulla-Bella sa...

Det så lekkert ut:) Få fine farger i garnet ditt, det blir nok fint!

Marita sa...

Å kunne strikke er kjekt. Man behøver ikke å kunne så mye før ting begynner å se litt avansert ut, så stå på :) Dette kan bli en fin hals om du fortsetter til det blir et rektangel og så sy den litt skjevt sammen i kortendene, brette ned og sy på en knapp gjennom begge lagene, blir så fiffig atte' :)

MIN! hilsen Hege sa...

Så ut som det var en veldig hyggelig kveld. Tusen takk for fine kommentarer på siden min :-)

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!!

Så ut som en perfekt valentine dag:)

Nam nå ble jeg sulten av de bildene:)

Tusen takk for dine alltid søte ord inne hos meg:)

Ha en fin vinter ferie uke:)

Klem Linda:)