søndag 1. juli 2012

Det utenkelige...

Det som er det mest utenkelige som kan skje i et forhold har nå skjedd meg! Et samlivsbrudd av dimensjoner!
Som om ikke livet var vanskelig nok de siste 2 årene, så finner jeg ut at min forlovede har vært utro i over et år med eksen sin fra 13 år siden. Han har sendt meldinger, snakket med henne på tlf, sendt mail osv.. med tenker på deg, savner deg og også den værste ELSKER DEG!!
Valentins blomster ble sendt til henne, en stor og dyr bukett stod det på kvitteringen jeg fant.. Og de møttes på konsert, som han kom mistenkelig sent hjem fra..
Og man spør seg.. har jeg sett noen tegn.. Og nei jeg har faktisk ikke det! Han er en brilliant skuespiller!! Vi har vært litt mer distansert det siste året pga livssituasjon og pga løgner fra hans side. Men å mistenke utroskap ville ikke fallt meg inn i mine villeste tanker.. for HAN ville i hvertfall ikke gjøre noe slikt!!
Men 7 år er i hvertfall ikke nok til å kjenne et menneske ordentlig tydeligvis! Og 7 år var heller ikke verdt respekten, verdigheten og moralen til å være ærlig å si at man har følelser for et annet menneske og avslutte det forholdet man er i.

Så istedet finner man ut av det på en fryktelig kjip måte.. og får man noen avslutning...!? Nei, det får man ikke, for den lystløgnende utro drittsekken man har vært sammen med flykter som om det var om livet å gjøre! Han slår av mobilen, bytter nummer, svarer ikke på facebook, ei heller på mail, all kommunikasjon foregår gjennom hans familie. Og kommer taperen og henter tingene sine.. NEI.. det er det broren som gjør..!!

Om det ikke er tegn på den ULTIMATE FEIGHET!! SÅ vet ikke jeg!! For såpass samvittighet må han ha at han skjønner at han har gjort noe fryktelig ondskapsfullt!! Selv om mine følelser nok ikke er så viktig for han.

Så som om sykdomshelvete ikke var nok, føler jeg nå at både hjerte og sjel er revet ut av meg! Og føler livet mitt, alle drømmer og ønsker for fremtiden gikk i et inderlig intenst og sørgelig knas!!

Hvordan et menneske kan gjøre noe slikt mot et annet menneske han vet elsker seg, og har gjort mye for seg og ofret mye for seg, det forstår ikke jeg. Og om følelsene i begynnelsen var ekte, så føler jeg fortsatt det var en løgn.. for ting som at eksen og han bare var venner i alle år var plutselig ikke sant. Sorgan da han ble dumpet ble nok aldri borte, og desverre ble jeg et offer for det. Og med dårlig selvbilde har nok han fallt helt og hardt i hennes jerngrep.
Men det finnes ingen unnskyldning for det han har gjort.. selv om jeg elsker han av hele mitt hjerte og savner han så jeg nesten er konstant kvalm, så prøver jeg å minne meg på hvert sekund at han ikke er verdt det!! Og at det var bra at jeg fant det ut nå og ikke enda senere.
Men hjerte, kropp og sjel lider.. og selv om jeg er veldig verbal med familie og venner, så finnes det fortsatt ikke ord for å beskrive hva jeg føler... det er ikke noe som er sterkt nok eller sørgelig nok som dekker hele det spekteret av følelser jeg føler.
Og jeg, som mange andre jenter som har vært i denne opplevelsen, sitter bare å tenker på at han nå er i hennes favn. Mens jeg hadde vært villig til å ofre livet for han, sann kjærlighet kalles det!!
Og ingen respekt har jeg heller for en kvinne som vet at en mann er i et forhold, og fortsatt velger å drive romantisk på med han. Kvinner skal stå sammen, ikke svikte hverandre. Men trøster meg at hun er en stakkarslig versjon av en kvinne.. og at hvis han er sånn og hun er sånn, så fortjener de hverandre. Da vil de alltid slite med å stole på hverandre.



Og det som jeg nesten syns er det værste av alt, er at siden jeg er syk, så kommer jeg meg ikke noe særlig ut, pga feber og store plager fra tarmen, mens han lever livets glade dager. Da kan man snakke om urettferdighet. Han som for tiden ikke fortjener et bra liv har det som plummen i egget, mens mitt liv begynner å ligne noe som kan minne om en dommedagsfilm!!
Mange som har snakket om karma til meg de siste dagene.. og jeg håper inderlig i mitt hjerte at det stemmer! Jeg har alltid prøvd å være et godt menneske, med høy moral, prinsipper, empati, ja rett og slett være et medmenneske. Har bare prøvd å ta de rette valg her i livet, selv om ikke alt har gått som planlagt.. men anser meg selv som et ganske godt menneske. Så håper positiv karma går min vei snart, og heller ignorerer han en stund.


Og selv om jeg nå har problemer med å ikke gråte, så håper jeg at det snart kommer en dag da jeg ikke gråter, og en natt jeg får sove helt igjennom. Og at smerter i bryst og mage, skjelvinger og alt et knust hjerte innebærer, sakte men sikkert blir borte..


Men innser at når man har elsket noen så høyt, vil nok følelsene aldri bli helt borte.. :( For det var jo ikke jeg som sviktet han, mine følelser har alltid vært ærlige og ekte! :( Jeg var sikker på at han var MANNEN i mitt liv.. men nå viser det seg at han bare var EN av MENNENE i  mitt liv..

Beklager hvis noen føler seg støtt av min åpenhet og ærlighet ift følelser!! Men dette er min blogg :) Og den skal gjengi mitt liv, og dette er det som skjer i mitt liv nå :)

Og jeg har et stort behov for å få det ut!!

Takker Gud for en fantastisk familie jeg har! De er det mest verdifulle jeg har i livet! Så karma gav meg i hvertfall det <3


13 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tenker på deg. Lykke til med ditt nye liv.

Vibbedille sa...

WOW!!! Du snakker meg om, du har virkelig fått det rett i trynet og det på den STYGGE måten!!! SÅnn fortjener INGEN!!!

DU kan jo trøste deg med at karma kommer til å bite han så hardt i ræva så han aldri kan sitte igjen!

Jammen godt du, som du selv skrev, at det skjedde nå og ikkje senere-men fyttikatta, ikkje mye til mann det der!

MEN!!!! Skjønner at du er KNUST og det med rette, ærligtalt, slik skal man ikkje bli behandlet! Du trenger en stund nå på å gråte og hyle, men om en stund, muligens raskere enn du aner vil du kunne heve deg over han å si;"Jeg er FOR god for deg"!!!

Vil til slutt gi deg en god klem så håper eg du får en fredelig natt med god søvn, og for hver morgen du våkner vil klumpen i magen bli mindre og mindre. Godt du har en god familie!

Masse lykke til ;)

En skikkelig Go`klem fra Vibbedille <3

June Helén sa...

<3

Rebekka sa...

Nei fy søren for en utrolig RÆVA mann :( Hvordan er d mulig å og gjøre slik mot et annet menneske ? Sier jo litt om hva slags fyr han er.
Du skal bare være glad du er kvitt han!!!!!
Jeg skjønner at du føler deg knust i millioner biter, og at dette sikkert er den værste sommeren i held ditt liv. Men lykken blir og smile til deg igjen en vakker dag....Og det fordi du fortjener det. Og som du sier...De to kan jo aldri stole på hverandre, for en gang tro, alltid utro. Så bare vent, de får nok smake sin egen medisin en dag.

Mange positive tanker og varme klemmer til deg vennen :))

Berit sa...

Skriv og snakk Maria Isabel, det er den beste måten å få ut sorg og sinne på. Denne tiden er hard og grusom for deg, men dette klarer du. Husk at du er så utrolig mye mer verdt enn den personen som har gjort dette mot deg.Pass på deg selv. Vi er mange i nærheten som prøver å være der så godt vi kan men det er du som må gå veien fremover. Bruk den positive styrken din og dine klare tanker. Han er ikke verdt deg....husk det.
Glad i deg. Du vil nok etter hvert se at dette er det beste. Dere ville aldri kunnet stole på hverandre mer!!!

Trines hobby sa...

Ble så lei meg da jeg leste hva du har opplevd. Livet ditt føles sikkert helt forferdelig akkurat nå, men du kommer styrket ut av dette! Jeg har også opplevd svik, da var det en som sa: "Vend ansiktet mot solen, og skyggen vil falle bak deg..." og tenk - etterpå har jeg truffet verdens snilleste og ærligste mann:) Sender deg gode tanker, stor klem fra Trine

Laila Lykketroll sa...

Først, en stoooooor cyberklem til deg. Det trenger du nå!

Det er en tøff tid du skal gjennom nå, men dette kommer du styrket gjennom. Det er faktisk han som har gjort feilen, han som har driti seg ut, og han som står igjen som svarteper til syvende og sist, og han som må leve med at han har ført ett annet menneske bak lyset på den måten.

Og jeg har heller ikke trua på forhold som starter som ett på siden forhold, hvordan i svarte skal hun klare å stole på han når hu vet hva han gjorde mot deg? Nei, han sitter igjen som taperen her!

Og det er ei mening med alt, plutselig så dukker HAN opp, han som er verdt deg og din kjærlighet og som bygger deg opp isteden for å rive ned.

Blogg deg gjennom dette om det føles rett for deg :)
Tenker på deg og føler med deg <3

Line sa...

Huff! Ingen fortjener slikt, men du kommer deg fint gjennom dette, skal du se!
Prøv å bruke tida på deg selv, gjør "deg"-ting - se de filmene og hør på den musikken han kritiserer / rynker på nesa av. Prøv å nyte å bare ta hensyn til deg selv!
Jeg veit ikke om det var passende ord, men uansett: Mange gode tanker til deg <3

Mayen sa...

Enig med de andre: Skriv det ut! Det hjelper, og det er ikke noe galt i å uttrykke seg verbalt når man føler seg forrådt og alene i verden. Desverre elsker man drittsekker også, og ingen av oss med lang erfaring kan si hva DU skal gjøre. Kanskje ikke det er noen trøst, men en dag går det faktisk over, og å bli forbannet gjør veien kortere ;o)

Tonemor sa...

Ingen fortjener en slik behandling. Ord blir så tomme og det er vanskelig å finne de rette, men jeg tenker på deg.
Klem Tone

Kort og Søm sa...

Uff, dette var veldig leit.
Tenker på deg.
Klem fra Fredrikke

Franske drømmer sa...

Vakreste Maria'n min- tenker på deg!!

<3 <3 <3

Snertne sneller og små nøster sa...

Dette var ikke noe artig lesning nei :-( Sender deg varme tanker :-)

Klem Siv