tirsdag 7. februar 2012

Broderiiii broderaaa :)

Da kan jeg med glede dele broderiet jeg har holdt på med i det siste med dere :) Det er allerede en liten stund siden jeg ble ferdig med det, det gikk fortere enn hva jeg trodde :) Er jo ofte sånn med ting man syns er gøy å gjøre :) Har på dette tidspunkt også satt på navn på barnet, fødselsdato, klokkeslett for fødsel, vekt og lengde :) Men siden det er en gave kan jeg jo ikke legge ut den infoen her, i hevrtfall ikke enda. Så det som gjenstår er å få tak i en passepartout og bilderamme, så er den gaven i boks :)


Vet ikke om det kommer så godt frem på bildet under, men korssting er ingen spøk!! Det er en ganske omfattende jobb med så små sting! Jo mindre sting, jo mer arbeid og lengre tid tar det.

Uansett så syns jeg det er gøy å gi bort ting jeg har laget. Syns det gjør gaven mye mer personlig og spesiell :) Får bare håpe de som får den syns det samme :)


Dette er da møbel nr 2 vi skaffet oss etter jul!! Jippiii for mer oppbevaring!! Nå skal det sies at vi bare har ting i den øverste lille skuffen, tror ikke vi har innsett at vi har en kommode i hus enda, hehe :O) Men når vi først innser det, så tar det vel ikke lang tid å få fyllt den :) Bar så det er sagt så er den helt hvit, bare jeg som har moret med med fotoredigering igjen.. har du først rota deg borti et sånt program så er det vanskelig å slippe unna.. plutselig har det gått mange timer og du har 100 varianter av samme bildet, hehe :O)



Ellers syns jeg det er deilig at den værste kulda har gitt seg!! Det er ikke alltid jeg er like glad for å bo i en koselig gammel bygård.. vi haddde faktisk de to ovnene vi eier på maks.. og det var fortsatt såpass kaldt i leiligheten at jeg satt med tøfler, ullundertøy og ullgenser. Tror vi må få skaffe oss noe ved.. jeg vet.. teit å ikke bruke kaminen når man har den.. men vi har rett og slett ikke hatt mulighet for å skaffe oss ved i det siste.

Har forresten veldig lyst til å prøve meg på å lage sånne CAKE-POPS.. altså kake på pinne på godt norsk ;) Er det noen som har en god oppskrift på sånne??? Og hvor får man tak i sånne pinner til å ha kaka på???

Lurer også på om det er noen som har noen morsomme hekle oppskrifter der ute??? Jeg kan desverre ikke strikke, men prøver å lære meg hekkling. Har foreløpig ikke så stort utvalg av oppskrifter.

Nå skal vi lage middag her i hus, som i dag er torsk med poteter, grønnsaker og fiskesaus :)

Ønsker alle en STRÅLENDE tirsdag :O)

21 kommentarer:

kimberlee.blogg.no sa...

Tusen takk for kommentaren:) Jeg også liker muffins. Jeg har ikke prøvd å lage cake-pops.. Broderiet var kjempefint.. Du er flink:P Ha en fin kveld.. Klem

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Takk for koselige ord fra deg:)

Nydelig bildet du har laget,sikkert noen som blir veldig glade nå:)

Jeg dyppet marsmallows i smeltet sjokolade,og duppet i strå,enkelt og godt.Pinnene kjøpte jeg på meny,slike til å lage feks kylling spyd på:)

Nyt kvelden!!

Klem Linda:)

Anita Tørmoen sa...

Så vakkert broderi. Krever en stor porsjon tålmodighet å lage noe slikt:)

Trines hobby sa...

Broderiet ditt er helt nydelig!!! heldig den som får dette i gave:) Nå venter jeg spent på ditt neste innlegg for jeg har aldri hørt om CAKE-POPS hva i all verden er det??? bor på "landsbygda" jeg vet du hihi. Hvordan går det i søppelbøtta forresten???
Ha en super kveld, stor klem fra Molde

Dorteas lille verden sa...

Nydelig broderi! Skjønner ikke at du har tålmodighet til å brodere....jeg blir så fort utålmodig, så brodering er ikke noe for meg:)Klæm

Unknown sa...

Tusen tusen takk for kjempekoselig kommentar. Du er bare god.

Broderiet er nyyyydelig. For en tålmodighet, du har, og så flott arbeid, det ser jo helt jevnt og flott ut. Heldig er den som får dette i gave..

Deilig med ekstra oppbevaringsplasser, en får liksomaldri nok av det, og jo mer en har å oppbevare i, jo mer synes jeg at jeg klarer å skaffe meg, som skal oppbevares. Men den ser utrolig fin ut, den kommoden. Jeg er egentlig litt på utkikk etter en slik.. Har en skjenk som er alt for sto i stua, men må ha ett eller annet, til å putte ting, i og har virdert en kommode.. som jeg kan ha litt pynt og en piketitter-speile på.. men jeg får vente til lommeboka sier det er greit.
Håper formen din er brukbar, og at du har noen fine dager i blandt.. og at du har fått igjen varmen.. stooor klem i fra meg

Elisabeth, innerst i veien sa...

Å hei for en broderijobb! Og med flere "like" farger, kan ikke være lett å holde styr på.

Kort og Søm sa...

Utrolig flott broderi, for en fin gave!!

Ja, lønn for strevet i dobbelt forstand er bra :O)

Ha en fin onsdag,
klem Fredrikke

Unknown sa...

Hærligenminhet så fint!
De blir glad dei som e så heldige å få detta :o)

Vil takke for alle oppmuntrende og varmende ord du har lagt igjen hos meg. De betyr mærr enn du kan ane. Eg har vore lite flink te å svare men de blir ikkje mindre satt pris på fordet ska du veta.

Du ska ikkje sjå vekk fra at ein Tibtansk Spaniel kunne vore nåke for deg. De kreve lite, både av stell og mosjon. Eg e jo ikkje av dei med mest futt i sjøl :o) Meeeen, eg angre aldri på at eg skaffa meg hund. Nåken dager orke eg kanskje barra 10. min tur, men han går ikkje på veggene av den grunn. De elske å værr ute og gå tur, men mååå ikkje ha masse mosjon liksom. Når eg har dårlige dager så sleppe eg han ut i hagen med bånd og han elske å barra tusle rundt der. Han har i alle fall gjort meg friskare, det e eg ikkje i tvil om. Det var den reklamen, tihi :o)

Håpe det blir flærre gode enn dårlige dager på deg og snart vennen.

KLEM

Vibbedille sa...

DU bare må komme deg inn på www.ravelry.com!!! Der er det et ELDORADO av alle typer oppskrifter! Jo mer venner du legger til der inne jo mer får du å se på ;)) Søk meg opp, heter Vibbedille.

Der kan du laste ned alle mulige oppskrifter, forumet er internasjonalt, dvs både norske og engelske mønster. Hiv deg uti og du blir lost og kan sitte i timevis!!!!

KOS deg og ha en flott onsdag ;))

Go`klem Vibbedille ;))

vintagepaintings sa...

Hei hei, Tusen takk for hyggelig melding hos meg :) og duu for et nydelig håndverk. Ja, gaver som man lager serlv er jo noe helt spesielt å få. Og et broderi som er såå tidkrevende er jo helt spesielt. Heldige mottaker av denne.
En nydelig dag ønskes deg fra Solveig :)

Misemor sa...

Så nydelig! Klart de blir glade for det. Hjemmelagede gaver er som oftest de som blir takknemligst mottatt! =)
Klem ToneB

Anne sa...

For ett nydelig broderi !
Her er det lagt ned mye arbeid og omtanke bak gaven :)
Heldig den som mottar en så flott og spesiell gave !

Kristin Kreativius sa...

Hei kjære deg :) Jeg bøyer meg i støvet! For en jobb! Og vakkert ble det! Tenk å ha tålmodighet til sånt! :) Flinke du!

Jeg laget cakepops til Olai sin dåp. Synes de ble knallgode...

http://kreativius.blogspot.com/2011/09/cakepops.html

legger ved adressen til cakepops-innlegget mitt jeg :) Der står det beskrivelse om hvordan du gjør det mest mulig lettvint når du holder på. Det er nemlig litt av en jobb...

Og du, du sendte en kommentar feil istad tror jeg :) Den skulle helt sikkert til Namaste tenker jeg. Vi har jo så like navn på bloggene våre.

god kveld til deg! klemmer:)

Divamamma sa...

Wow, så vakkert broderi :-) Tusen takk for råd :-) De kommer nok godt med .. :-)

hobbyvimsa sa...

Hopper innom for å ønske dere en god helg:)

Klem Linda:)

June Helén sa...

Kjempefint broderi Maria!! Du er så flink :) Den som får det blir sikkert kjempeglad!!
Klemmer

Snertne sneller og små nøster sa...

Nydelig broderi - kan tenke meg at det faller i smak til mottakeren :-) Lekker kommode :-D Hvordan bilderedigeringsprogram er det du har kommet over da? Blir nysgjerrig jeg :-P

God helg - klem Siv

Hegeslilleboble sa...

Knallfint broderi!!! Ikke alltid så greit med små korssting nei, og særlig ikke når alt er ca samme farge :).

Berit sa...

Trodde jeg hadde kommentert dette jeg, har vært innom flere ganger og tittet. Utrolig flott broderi, så veldig detaljert, et mareritt å holde styr på alle fargene. Mottaker blir nok veldig glad når hun blir så stor at hun skjønner hva hun har fått. Bare de som driver med slikt håndarbeid vet hvor mye jobb det er. Dyktig og tålmodig og pirkete er du. Takk for hyggelig besøk. Klem fra din gamle mor.

1 Prins og 2 Prinsesser sa...

WOW den var kjempe fin, din vennine er kjempe heldig som får den.
Flink har du vært!!!!!

Morsomt at du skal prøve deg på sånn Cake-pops, min mann sa her for noen dager siden at han syns det så godt ut he he. det måtte vi prøve på/ JEG måtte prøve å lage det He he

Klem