fredag 11. mai 2012

Gratulerer med dagen...

til alle flotte, engasjerte, rause, empatiske, medmenneskelige og arbeidsomme sykepleiere der ute!! I dag, 11.mai- 2012, er det den Internasjonale Sykepleier Dagen!!

Jeg er sykepleier selv og ganske stolt av det! I min familie er vi 4 sykepleier, 1 hjelpepleier og min bestefar var en gang i tiden lege. Så blir ofte mye helsepart rundt middagsbordet når man treffes :) Min mor er sykepleier, dog var hun ikke i aktiv tjeneste ;) lenger fra 1.mai i år, da ble hun pensjonist. Men hun har bidratt masse innnen yrke med sine 40 år på samme arbeidssted!!!!! Veldig stolt av deg mamman min :)
Har kun truffet noen få sykepleiere, eller studenter som jeg har tenkt at jeg overhodet ikke skjønner hva de gjør i yrket, så de aller fleste syns jeg er utrolig flotte mennesker. Jeg har vært velsignet med å treffe mange engasjerte mennesker, både den gang jeg studerte og etter at jeg var ferdig utdannet. Har også vært hedig å få lov til å være veileder for studenter på mine arbeidssteder, det lærer man utrolig mye av, og er kjempefin måte å opprettholde kunnskap på, det var i hvertfall et av ansvarsområdene jeg var veldig glad i :)

Heldigvis er det ikke alle sykepleiere som ser slik ut, ei heller like sprøyteglade, som denne damen!!Hehehe ;)



Florence Nightingale, den første offisielle sykepleieren :)

(født 12. mai 1820, død 13. august 1910) – kjent som The Lady With The Lamp – var en pioner innen moderne sykepleie. Hun er særlig kjent for tiden hun tjenestegjorde på det britiske feltsykehuset i Selimiye-brakkene i Scutari og for i 1860 å utvikle moderne og profesjonell sykepleie gjennom etableringen av sykepleieskolen ved St. Thomas' Hospital i London, den første sekulære sykepleierskolen i verden.) Lånt fra Wikipedia.


I dag har jeg vært så heldig å få tak i 2 kjoler til!! 4 kjoler på 2 uker, DET ække dårlig for en plussize jente!! :) 4 vakre sommerkjoler, som også kan brukes til pent :) Happy happy happy!!!

Vil også minne om at

BLOGGAWARDS 2012 er i gang!
Du kan i år nominere de bloggene du liker, altså folkets favoritt :) Jeg har hittil nominert en svært engasjert jente med bloggen "Grunnleggende innstillinger", som skriver om masse samfunnsengasjerende temaer, blant livets oppdagelser, frustrasjoner og gleder :)

For å nominere noen kan du gå inn HER!!!

Ønsker alle en strålende kveld og en strålende helg! OG ønsker nye følgere velkommen, syns det er utrolig koselig at dere har valgt å legge dere til hos meg, det gir meg bare enda mer glede og lyst  å blogge :)

10 kommentarer:

Line sa...

Gratulerer med dagen! :) Dere sykepleiere gjør virkelig en stor jobb!
Og du er så søt som nominerer meg (rødmer nesten litt, jeg!). Kjempekoselig! :D

hobbyvimsa sa...

Gratulere med dagen!!

Min familie har også mange i helsevesenet...Jeg er selv hjelpepleier har jobbet 10 år på somatisk avd og litt i psykiatrien..Har også vært støttekontakt og besøkshjem for en jente..Så litt forskjellig har det blitt:)Mamma er hjelpepleier og søs er sykepleier og hjelpepleier:)

Nyt lørdagen:)

Klem Linda:)

Uten en oppskrift sa...

GRATULERER MED DAGEN :)

Trines hobby sa...

Grøss og gru for et sykepleierbilde!! Akkurat slik jeg husker "søster Anna" fra min barndom. - det verste av alt, er at det er sant!
Ha en fin søndag, her blåser vi bort.

Berit sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Berit sa...

Flotte ord kjære datter. Ja vi er stolte av å være sykepleiere. Det er et fantastisk yrke, med mange dedikerte kollegaer.Det blir en livsstil men det er fortsatt et yrke.Et yrke som opptar det meste av ditt liv på bekostning av tid til barn og egen omsorg. Allikevel en fantastisk jobb hvor man opplever både glede og tragedier. Ville valgt det samme om igjen. Nå skal jeg fylle hverdagen med andre ting!!! Gleder meg til det også .Alt godt til deg. Håper du får praktisert i mange år.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Jeg har dyp respekt for den jobben sykepleiere gjør. Har sett de i aksjon med raske skritt og "dritt" fra syke mennesker.

Dorteas lille verden sa...

Gratulerer med overstått dag:) Uten dere sykepleiere stopper helse-Norge:) Takk for at dere gjør en slik super jobb! Klæm

InstatreffNorge sa...

Hihi tusen takk for vakre, gode og morsomme kommentarer:) DU er super snuppa, og gjør en fantastisk jobb som sykepleier:):) bare synd dere ikke får bedre lønn, for dere er helt uunværlige!
Vil gjerne videreutdanne meg innen helse jeg også, men drømmer om å bli barnevernsped..

Og du, jeg har snakka med kontaktperson for premien du vant og hun syns d var rart gaven ikke var mottat, den skulle være sendt. men gi meg beskjed om en uke, hvis ikke må jeg purre!

Ønsker deg en super uke:)

Klemmer fra Lise

Hegeslilleboble sa...

Gratulerer med vel overstått sykepleierdag!!!! Hva skulle vi gjort uten dere!