mandag 30. april 2012

Enkle pulsvarmere :)

Ja da har jeg endelig fått heklet på kant på pulsvarmerne mine! Går fort i svingene her som dere skjønner, hehe :D Men syns faktisk de ble ganske søte, må ha i mente at jeg er novise da ;)

Pulsvarmerne er strikket og heklet i Aplakka Baby Silk, et utrolig deilig og mykt garn, kan virkelig anbefales :) Strikket på 2,5 pinner og heklet med 3.0 pinne :) Kjempelett :)

 

Når jeg skulle hekle på bord, så heklet jeg først en runde med fastmasker, det gjorde at det kom noen slags små hull mellom det strikkede og det heklede. I de hullene syntes jeg det hadde passet bra med det silkebånd, og da kom jeg på at jeg har noen av disse hempene som man klipper av nye gensere og slikt, som passet perfekt :) Silkebåndet gikk akkurat til dette formålet, det er festet løst nok til at det vier seg litt ut med resten av pulsvarmeren. Men var ikke så mye at det kunne henge ned på baksiden.. så der ble det bare en lite sløyfe (limte søyfen på baksiden sånn at den ikke skulle løsne).


Her er sløyfen som dere ser :) Syns det ble ganske søtt jeg!! og som jeg skrev lenger oppe så er det en kjempeenkel sal å lage disse :)


Jeg sparer på sånne hemper til akkurat slikt, når man trenger små silkebånd, vet ikke helt hvorfor jeg har gjort det. Har tidligere også brukt dem i håret når jeg setter det opp, knyter små søte sløyfer, hehe :)
Det som er enda morsommere er at det for en stund siden var en blogg som hadde en utfordring angående disse hempene ( bloggen med navn "MIN!") hvor man skulle komme på hva disse kunne brukes til.. lenge siden hue mitt funket så kreativt som da, haha :P

Så nå fikk jeg jo faktisk vist et eksempel på det og :)

Håper ellers at alle i blogglandia har det bra!! Har tatt noen runder rundt å lest blogger i det siste, prøver å ta sånne runder et par ganger i uka, og det ender opp med kramper i fingrene, for det blir mye å kommentere, hehe :)

Ønsker i denne annledning også alle en vidunderlig og strålende 1.Mai <3

9 kommentarer:

Marita sa...

De var kjempesøte. Nydelig med både silkebånd og blondekant :)

Berit sa...

Pulsvarmerne ble veldig fine,ser deilige ut også. Har kjent på garnet og det er godt og mykt.Fint med båndet i det gir pulsvarmerne en finish liksom. Ha en god tirsdag

Unknown sa...

Så fine pulsvarmere, deilige å ha på tenker jeg. Jeg er frossen på fingre og tasser. Hjelper ikke om vi skriver mai. Kanskje prøve det garnet og strikke meg et par nye. :-) Kjempelurt med de hempene, det har jeg ikke tenkt på at jeg kunne bruke til nor, men nå skal de spares på. Håper det er bra med deg om dagen. Klem Heidi

Tonemor sa...

Så søte de var.
God 1. mai til deg også.
Klem Tone

Rebekka sa...

Så utrolig snuskete de pulsvarmene var, rett og slett nydelige :o)))
Hadde fktisk hatt brukt for slike her i dag. Nysnø og minusgrader, brrrrrr. ikke noe særlig å våkne opp til på en 1. mai :o)))
Ha en fin dag
Klem

Vibbedille sa...

Det er de SØTESTE puls eg har sett på lenge! Du vet, det er ikkje alltid det skal så mye til, så dette var liksom den berømmelige prikken over I`en! Kjempeflott!

Nå vet eg iallefall hva eg skal gjøre med alle de silkebåndene i tunikaene mine! Klippe de av og oppi en kurv-de irriterer jo bare der de er anyway ;)

KOS deg og ha en flotters FRI dag ;)

Go`klem fra Vibbedille ;))

Trines hobby sa...

Håper vi snart kan rydde bort slike pulsvarmere å ta sommer. Disse ble lekkre,du har jo blitt kjempeflink og slett ingen novise lenger. Artig gjenbruk av silkebåndene! Ha en flott 1.mai. Vi har sol og blå himmel= rydde i hagen:))

1 Prins og 2 Prinsesser sa...

Så flink!
De var kjempe fine, ha en fin 1 mai kveld du også.

Lindas hobbyhjørne sa...

Hihi... sitter her å ler nå!!!
Jeg også klipper av dem og sparer på dem :)
Så søte pulsvanter du har laget !
Ha en fin morgendag, klem.