søndag 20. mai 2012

Etegilde og 17.Mai..

er nok to ord som for mange går hånd i hånd! Vi tok det litt ut i år for å si det mildt :S Nå har det seg sånn at på selveste 17.mai var jeg overhodet ikke i form på dagen, så da ble det ikke noe av det koldtbordet vi hadde planlagt, men tenkte såpass at det kan vi jo bare kose oss med på nærmeste lørdag.. og joda.. det GJORDE vi!!!

Tok en del bilder av 17.mai dekorasjoner, som jeg tenkte jeg skulle legge ut! mye blomster som vanlig, jeg syns det frisker opp i heimen, og dessuten er jeg veldig glad i blomster, og omringer meg gjerne med dem :)



Elsker blomster!! Det gjør så utrolig mye med stemningen hjemme! Elsker å se på dem, lukte dem, ta bilder av dem, tegne dem og male dem, hehe :)
Et av verdens mange vidundere :)



Kommer ikke så godt frem på bildet, men har pyntet med små hvite stoffhjerter! Så søte atte ;)

Som jeg nevnte over var jeg ikke så heldig med formen på 17.mai.. men etter å tatt den behandling jeg kunne ta, tok vi sats og dro ned til Grønland tok en runde, hvor min kjære og min niese fikk spist litt av sine favorittretter, og jeg fikk fisket etter pose med bamse i :) Derretter fikk jeg en ROSA sommerfugl ballong og BLÅTT sukkerspinn!! Da var egentlig jeg så lykkelig at jeg kunne dra hjem igjen, hehe :) Det er vel noe jeg har blitt flinkere til.. eller kanskje MÅTTET bli flinkere til.. å sette pris på og glede seg over små ting eller små situasjoner.. å glede seg over bare å kunne sitte på en benk å nyte lufta, få en ballong, ta en kaffe med mamma.. strikke et par pulsvarmere.. ja slike ting :)

Men i hvertfall så var vi der vel i 30 min, kanskje 45 totalt :) det holdt mer enn lenge nok for meg! Deretter dro vi til min mor som ordner med 17.mai middag hvert år :) Der fikk vi kost oss med mat og hyggelig selskap :) Så alt i alt var det en kjempekoselig 17.mai :)


Her er i hevrtfall bilder av koldtbordet vårt, som vi, eller egentlig min kjære stellte i stand på lørdag!! Tror dere vi har mye mat igjen eller!!!!???? Men det var en fortreffelig middag kan jeg fortelle! Og ALDRI har vi stellt i stand koldtbor før, det var litt for vår egen del og litt for å more oss med bilder, hehe :) Gøy var det i hvertfall uansett grunn!! :)


Spanske oster er våre favoritter, litt fordi jeg er spansk og oppvokst med sånn mat, og litt fordi det bare er så utrolig godt!! Elsker spanske tapas!


Disse jordbærene var ås utrolig søte og gode, og jeg som vanligvis syns jordbær sånn generellt er litt sure, haha :) Men disse var helt supre :) Honningmelon er også en av favorittene, det har jeg også fra sommrene i Spania.. tok jo nesten 20 år fra jeg oppdaget hvor gode de var i Spania til de kom til Norge :S
Efferveene var kjempegode! Den med Mandarinsmak hadde bare et hint av mandarin i seg, var veldig lik en bonaqua eller lignende. Eple var også god! Men favoritten er jo granateple og blåbær!! Men for å være helt ærlig så er jo flaskene i seg selv en av grunnene til at jeg kjøpte de, hehe :) Veldig dekorative ;)

Så alt i alt en veldig vellykket 17.mai og helg :) Føler meg ganske proppa på mat og drikke nå! Kanskje greit med noen salater de kommende dagene, hehe :)
 Men humøret er bra, ballongen lever enda og jeg sitter igjen med enda flere flotte minner jeg kan kose meg med :)

Har lest masse blogger de siste dagene, ser de aller fleste hadde kjempefine feiringer, og at alle har tatt mange flotte bilder!! Norge er et vakkert land (uansett vær), med utrolig vakre mennesker :) Blir så glad av å se så mye flott gjennom bloggene deres! Og fordi jeg følger blogger som tilhører mennesker fra Nord, Sør , Øst og Vest.. så får jeg jo sett noe av det beste Norge har å tilby, både av natur, mennesker, dyr og mat :)
Just love it!!
Ønsker dere en fortreffelig søndag kveld og en strålende ny uke som nærmer seg med stormskritt :)


9 kommentarer:

Berit sa...

Mange flotte bilder du har tatt av blomstene dine.Ja det er alltid koselig å ha en bukett eller to i heimen, Det sprer glede. Får si det var et flott koldtbord dere stellte i satns.Smakte sikkert fortreffelig. Koselig å ha besøk av dere 17.mai. Ha en fortsatt god søndag.

Tonemor sa...

mmmm, det så godt ut og nydelige blomsterbilder.
Klem Tone

Rebekka sa...

Ja blomster i friske herlige farger kvkke opp hverdagen :o)
OG herreminhatt, det koldtbordet var til å spise opp :o)))

Ønsker deg en fin fin start på uken
Klem

Trines hobby sa...

WOW det var mye god mat på en gang!!!I tillegg nyyydelige blomsterbilder:) Klem

Snertne sneller og små nøster sa...

Høres ut som om du/dere har hatt ei topp feiring, og så godt å høre at du fikk ballong :-)

Herlige bilder - både av blomster og mat...wow! for et koldtbord!

Ha det godt - klem Siv

Franske drømmer sa...

Såå koselige bilder!
Jeg ser jo hvor jeg skal feire 17.mai neste år ;-) hehe!
Ser helt nydelig ut!!

Håper du har det bra, snuppa!

Klemmer

Franske drømmer sa...

Liker ikke at vakre Maria'n døde litt i pinsen! ;-)
Men.. Du kaller deg halvt spansk..? ;) dør ikke av litt varme da, vel? ;) hehe!

Håper du har det bra , snuppa!

Store klemmer

Franske drømmer sa...

Hipp hipp, du har vunnet gavekort på 500 kr fra whiteaway, snuppa!
Gratulerer!!!

Kan du ikke sende meg mailadr din da. så skal jeg videreformidle ;)

Klemmer

Kort og Søm sa...

Så mange fine bilder, og koldtbordet deres så veldig godt ut :O)

Ha en fin torsdag,
klem Fredrikke