torsdag 14. juni 2012

En av mange smørspisere..

er det jeg har blitt!!
Det vil si, jeg har begynt med lavkarbo.. jeg spiser nok noe mer fett, men målet er ikke å stappe i meg fett, mer å holde meg unna sukkeret. Som mange som følger meg vet, har jeg jo vært syk i 2,5 år nå.. som innebærer mye sofasliting og har vel laget et ganske godt kroppsavtrykk i senga og :S Har slitt med at jeg legger på meg, ikke så rart kanskje når det mest anstrengende jeg gjør på flere timer er å nyse, hehe :)
Har prøvd meg på Grete Roede, men der er fysisk aktivitet en veldig stor del av greia.. for jeg begynte å legge på meg da jeg prøvde det en periode. Og jeg vet fra før av at det som funker for meg er å kutte ut brød, poteter, ris og pasta!! ALT JEG ELSKER!!! Buhuuu :(
For jeg tror ikke jeg kan spise stort mindre enn hva jeg gjør uten at forbrenninga skal stoppe helt opp, for da legger jeg på meg igjen..!
Spiser man for mye, legger man på seg, og spiser man for lite, da legger man jammen meg også på seg!!! Svært så vanskelig det skal være da!!
Men noen kan spise hele fjell med mat, og fortsatt passe størrelse 36/38!!
 Urutt syns jeg!! :P

Meeeen i hvertafall.. har prøvd å finne på gode og sunne middager, og syns jeg er ganske flink egentlig. Så tenkte jeg skulle dele noen lavkarbo bilder med dere :)


Kjempegod lavkarbo frokost!! Jordbær, blåbær og bjørnebær.. Med et par skiver spansk skinke (jamon serrano), eller Italiensk skinke(parma). Det smaker egentlig det samme. Og noen biter med spansk spekepølse, Salchichon, eller den franske varianten som heter fransk landpølse, de smaker også helt likt :)


Til middag ble det 150 gr biff.. med tilbehør som Aubergine, løk, sopp og asparges! Nam!


Til dessert ble det mine favorittbær, MULTER med fløte!! :))))) Med litt sukrin på toppen :)

Dette var hovedmåltidene en lørdag. Syns det var ganske bra lørdagskos jeg :) Nå er ikke planen å spise sånne desserter hver lørdag, men en gang iblant :)

Som mellom måltider spiser jeg litt nøtter, cottage cheese med sukkerfritt syltetøy, og evt Fiberrik med solsikkefrø som produseres av Sætre. De er de aller sunneste knekkebrød/kjeks produktene på markedet som ikke smaker sagflis.. har smakt Wasa sin fiberrik,  den minner litt om noe man kunne brukt som embalasje på en pakke..! Sætre sin fiberrik er faktisk ganske god!! Og høy på fiber og veldig lav på sukker.. Men ikke bli lurt av størrelsen.. den ser ikke så stor ut.. men den sveller i magen, så holder lenge med 2 stykker :)
Dårlig bilde lånt fra nettet.

Så sånn er det her om dagen på matfronten :)


Jeg har lagt merke til at mange av bloggene jeg følger tar seg sommerferie til midten av august, og jeg tror jammen meg jeg skal gjøre det samme :)

I og med at jeg bare er hjemme for tiden så er det ganske tørke i blogginnlegg her, som dere kanskje har lagt merke til. I tillegg har jeg hatt en temperatur på ca 38 grader i snart 1 måned.. og kjenner at kreftene er fullstendig borte! Så derfor tar jeg offisiellt FERIE, hehe :) Målet er å komme seg på hytta 1 uke i juni og et par uker i august, med hjelp av familien :) Har ikke vært der på nesten 1 år, så gleder meg masse, ikke minst til å komme meg ut fra leiligheten :)

MEN regner med at det kanskje kommer noen innlegg innimellom alikevel.. har faktisk et par liggende på lur inne i hjernebarken :) Har også vunnet 2 (!!!!!!!!!!) giveaways i det siste!! DET MÅ BLOGGES, hehe :) Jeg er ikke kjent for å ha vinnerlykke eller noen form for flaks, så dette må dokumenteres, hehe :)

Kommer til å prøve å lese litt blogger innimellom :)

Og ønsker med dette alle i blogglandia, og ikkeminst mine trofaste følgere en strålende, vakker og romantisk sommer! Benytt muligheter som dukker opp til å skape fantastiske minner, kast ikke bort tiden på unødvendige ting :) Nyt øyeblikket, og nyt de rundt deg!! Og ta dere tid til å bare se, høre og føle! Litt kliss må jo med ;) Det kan forsvinne fortere enn man tror, believe me <3

6 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Det så ut som god mat :O)
Masse god lavkarbo mat man kan lage.

Ønsker deg en fin sommer,
får håpe du kommer deg på hyttta.

Klem Fredrikke

Laila Lykketroll sa...

God velfortjent sommerferie, jeg håper du får til å kose deg også :)

Vibbedille sa...

Herlig mat dette da ;)
MEN, vær forsiktig med for extrem lavkarbo, det er ikkje godt for kroppen! Man skal spise ALLE næringskilder for at alle deler av kroppen skal fungere optimalt ;)

Høres ut som du får en fin sommer,
kos deg og på hytta så krysser eg pinnene for at sommer kommer ;))

Go`klem Vibbedille ,))

Snertne sneller og små nøster sa...

Maten så fristende ut da :-) Det komiske er at jeg satt på jobb i dag, og sa at det smakte sagflis av maten min....og da lurer jeg virkelig på hvordan de andre merkene smaker ;-)

Kos deg med ferie - klem Siv

Trines hobby sa...

Maten såg god ut, men jeg har ikke tro på dette med lavkarbo. Kroppen trenger alle næringskildene, så sundt kosthold og bevegelse har jeg større tro på.....Jeg er ingen trimmer, men tar trappa - ikke heisa osv.... Riktig GOD SOMMER til deg og kos deg masse i ferien!!
Klem fra Trine

Berit sa...

Lavkarbo over lang tid er vel ikke helt bra, men det at man tenker over at man ikke skal spise matvarer med masse karbohydrater er viktig. Man skal heller ikke spise fett i bøtter og spann. En gylden middelveg. Det er mye man kan lage som er bra. Maten din så vedig god ut.
Vi satser på at du kommer deg på fjellet. Her er det godt å være....er der akkurat nå. Til seters å samle krefter, masse krefter.Ha en fin kveld . Klem fra mamman din