mandag 5. mars 2012

Sakte men sikkert..

blir garnet til noe brukandes noe!
Foreløpig har det blitt 2 par pulsvarmere, er ikke helt ferdig med dem enda da jeg tenkte å hekle på dem en kant og kanskje noe annet dekor :)

Effektgarnet er fantasi på de store pulsvarmerne, og på de litt mindre lyse har jeg brukt baby alpakka silke. Baby alpakka silke er jo abre såå godt og mykt mot huden.. kunne godt tenkt meg et teppe i alpkakka jeg.. så kanskje jeg skal begynne på det etterhvert :)


Har også begynt på noe med dette lilla garnet :) Det er en blanding av alpakka og cashmere, som også er veldig godt og mykt :) Har vært så veldig sliten i det siste så strikker bittelitt nå og da.. så litt derfor det går en stund mellom innleggene også, hehe :)


Har begynt å øve med på forskjellige typer masker og slikt på noe gult garn, som jeg nok legger ut bilder av etterhvert.. men det er en liten stund til jeg har noe å vi se der og ja, hehe :) Sånn er det når man er i lærefasen :)

Nå har vel snart alle jeg kjenner hatt influensa eller lungebetennelse, o jeg ahr heldigvis klart å holde meg unna, noen fordeler er det jo med å være syk og bare sitte inne, haha :)

Og for dere som er interessert som kommer nå en liten oppdatering på helsa, og for dere som ikke er interessert kan dere bare hoppe over å lese denne delen ;)
Nå har jeg vært på prioritert liste i 4 måneder for å komme inn til gastropoliklinikken på Ullevål. Og endelig nærmer det seg. I neste uke på fredag venter det en coloscopi undersøkelse på meg.. kan ikke si jeg gleder meg sånn veldig, men det må til, sånn er det bare noenganger :) Så begynner på søndag med spise restriksjoner, som å unngå helkorn og frukter og grønnsaker med stener og diverse i seg. Og på torsdag i neste uke skal jeg bare tømme tarmsystemet for.. vel for det meste egentlig, hehe :)
Desverre tror jeg ikke de finner en tarmsykdom denne gangen heller.. og ting begynner å helle emr i retning av at det er den influensavaksinen jeg fikk i 2009 som har skylda i den kroniske infeksjonen. Jeg fikk en ganske kraftig reaksjon da jeg tok den.. og fikk en helt identisk reaksjon en uke senere.. og har egentlig vært syk fra da.. Uansett hva det er syns jeg det er på tide å bli bedre.. for jeg har vel ikke noe særlig livskvalitet på dette tidspunkt. Og ikkeminst det at jeg bare er 28.. var jo bare såvidt fyllt 26 da jeg ble syk. Så nå for tiden jeg er ikke ute om jeg ikke må.. garn-shopping er under MÅ, hehe :) Men klarer ikke ble med i noen sosiale sammenhenger.. og må nå dusje med noen hjemme pga lite krefter og svimmelhet.

Men jeg prøver å kose meg i sofaen med pleddet mitt og håndarbeidene mine, og blogging, hehe :) Også var jeg ute en tur i parken her om dagen for meg selv, bare i 20 minutter for å ta noen bilder, ganske koselig egentlig :)

Ønsker dere alle en strålende uke!! Og håper de fleste klarer å holde seg unna basilusker og denslags. HUSK Å TA TRANPILLER eller SANASOL!! Tranpiller fordi det er bra.. og Sanasol fordi det er bra OG schmaker godt ;)

Også holdt jeg på å glemme (!!!) å minne dere på å slenge dere på min lille giveaway :)))) Gleder meg faktisk til å trekke en vinner den 24.mars :)
---------> Trykk HER for å komme til giveawayen, eller så kan dere trykke på linken oppe på høyre side i bloggen :)

PS: Under innlegget om giveawayen har det lagt seg en hel haug med koblinger som jeg nå sitter å sletter, hvordan kan det ha seg?? Kan man legge kobliner til sin egen blogg inne på andres innlegg?? For alle koblingene er til en annen blogg, og det er ikke jeg som har lagt til koblingene... Og jeg får ikke sletta alle heller....


4 kommentarer:

Vibbedille sa...

Du er er jo flink å strikke du jo, dette ser jo riktig så BRA ut ;)) Stå på og du får mange koselige stunder fremover ;))

Blir spennende å se hva dy tryller frem etter hvert ;)

KOS deg og ha en herlige dag ;))

Go`klem Vibbedille ;))

Nancy sa...

Åh, jeg krysser fingre og tær for at de snart finner en diagnose til deg. Absolutt ikke en optimal situasjon, men det virker som du gjør det beste ut av den, og det må jeg si at jeg beundrer deg for :) Men 4 mnd på prioritert venteliste? Jesus.

Du strikker og lager mye fint, må jeg si! Kanskje du kan lære meg litt en gang. Kunne en gang i tiden strikke både vrang og rett (?), men har selvfølgelig glemt dette.

Unknown sa...

En må ha litt prosjekter på gang ja og prøve å værr glad for det en får gjort i stedet for å frustrere over alt en ikkje får gjort.
Ikkje alltid like lett...

Du trur ikkje du kan ha ME da?
Det hørres veldig likt ut. Eg har og kronisk betennelse i kroppen og konstante sjukdomssymptomer. Kroppen krangle med seg sjøl heile tida. Eg har tru på den nye forskninga som seie at det e ein autoimmun sjukdom.

Håpe jaffal de finne ut av det og ikkje minst finne nåke som kan hjelpe.

Blåbærlina sa...

Så fine pulsvarmere det blir! :O)
Godt å kunne pusle med håndarbeid om man ikke er helt i form... håper det gir glede.
Har en filmanbefaling til deg- superkoselig fransk film med spanske damer og en del spansk tale; Les femmes du 6eme etage. Fant den på biblioteket. enjoy!
klem fra Nina