fredag 29. april 2011

Helse oppdatering.

Natt til torsdag, da jeg skulle legge meg, fikk jeg akutt vondt i ryggen, på venstre side ved skulderbladet. Jeg tenkte at dette er bare det samme som jeg har opplevd det siste året, bare enda en form for betennelse i muskulaturen på grunn av denne litt vanskelige sykdommen jeg for tiden sliter med. Legen på Lillestrøm klinikken sa til meg sist jeg var der, at jeg måtte være forberedt på at jeg kom til å fortsette å få betennelser rundt omkring på kroppen så lenge jeg ikke mottar noen form for behandling. Problemet med akkurat denne gangen var at jeg fikk vondt i et området som kan være litt farlig. De tegnene jeg hadde kunne tyde på både lungeemboli (blodpropp i lungene) og myokarditt (betennelse i hjerteposen eller væskepartiet mellom hjerte og øvrig muskulatur).
Så dagen startet med at jeg måtte til fastlegen og deretter til Ullevål sykehus for å ta noen blodprøver. Senere ringte fastlegen og sa at jeg, pga blodprøver som var akkurat på grensa til å være positive, måtte ned til Lovisenberg akuttmotak for å ta noen flere tester. Etter 3 timer med, kjipe blodprøver, tester og vanlig røngten av brystet mitt, trodde ikke legen at jeg hadde noe problemer med lungene, de kunne ikke utelukke myokarditt, men de trodde uansett at det var en type som ville gå over av seg selv. SÅ man antok at det var betennelse i muskulaturen, og jeg ble sendt hjem rett før midnatt. Kjenner jeg er så lei av å farte frem og tilbake til sykehus eller legevakt. Når sånt som dette skjer, er det ikke til å komme bortifra at man blir litt engstelig for at det skal være noe alvorlig, og man tenker nesten det samme hver eneste gang i tilegg, hehe :). De hos lillestrøm klinikken mener jo at jeg har en form for kronisk infeksjon eller betennelse, så nå er det bare å vente på kontroll blodprøvene og avføringsprøven for å se om de fortsatt er forhøyet, i såfall blir det ny koloskopi. Men da skjer det i hvertfall noe.. Håpet er å teste ut en eller annen behandling før venninna mi gifter seg i oktober. Håper det går over fort og at det ikke skjer noe nytt, med tanke på betennelser, med det første.

Håper ellers at alle får en strålende dag :)

Ingen kommentarer: